استفاده از آلومینیوم برای در و پنجره

آلومینیوم فلز بسیار مفیدی است. بسیار سبک تر از فولاد و به مراتب مستحکم تر از پلاستیک ، فراوان و کم هزینه ، در کاربردهای دقیق طراحی شده برای جایگزینی بسیاری از مواد دیگر مانند چوب ، مس ، فولاد ، برنج ، تخته سه لا ، بوم و .. استفاده می شود. در اینجا ما به بررسی بسیاری از موارد از مزایای آلومینیوم و چک لیست مواردی که هنگام استفاده از آن برای پنجره ها و درها باید از آنها آگاه باشید میپردازیم.
آلومینیوم  بدلیل سبک بودن ، استحکام بالا، فرم دهی آسان و ماشین آلات آن ، کم هزینه است و با آندایزینگ سطح ، می تواند در برابر خوردگی مقاوم باشد . آلومینیوم بعد از اکسیژن و سیلیس سومین عنصر فراوان در پوسته زمین است.
این بوسیله ذوب بوکسیت در دمای بسیار بالا در ذوب های الکتریکی تولید می شود که از انرژی بسیار زیادی استفاده می کنند. آلومینیم در حال جایگزینی سایر مواد برای انواع مختلف استفاده به ویژه در صنعت ساختمان است. آلومینیوم انقلابی بزرگ در صنعت هواپیمایی ایجاد کرده است. در آغاز جنگ جهانی دوم ما هواپیماهای دوتایی ساخته شده از تخته سه لا ، بوم و رشته داشتیم اما در پایان جنگ ، فقط پنج سال بعد ما یک هواپیمای تک ساخته شده از آلومینیوم داشتیم.

مزایای تعویض پنجره معمولی با پنجره دو جداره

مزایای آلومینیوم 

همانطور که صنعت هواپیما اثبات می کند ، آلومینیوم فلزی است که کاربردها و فواید زیادی دارد. وزن آن سبک است ، نرم و قابل انعطاف است و فرم دهی ماشین و اکسترودر را آسان می کند و به اندازه کافی سخت است که می تواند برای اهداف ساختاری سبک مانند قاب های هواپیما مورد استفاده قرار گیرد (تا زمانی که استفاده از آن به درستی طراحی شده باشد). همچنین در برابر خوردگی مقاومت می کند. در واقع به سرعت تشکیل می شود و یک لایه متراکم اکسید (در صورت تمایل زنگ آلومینیوم) در سطح آن تشکیل می شود که از فلز زیرین در برابر خوردگی بیشتر محافظت می کند. این باعث می شود که جوشکاری کمی سخت باشد اما با استفاده از تکنیک های مدرن جوشکاری به راحتی بر این مشکل غلبه می شود. همچنین گرما و برق را به خوبی هدایت می کند و بنابراین به طور فزاینده ای برای جایگزینی مس برای لوله ها و سیم کشی برق مورد استفاده قرار می گیرد اگرچه به اندازه مس موثر نیست اما بسیار ارزان تر است.

  • درمان سطح آنودایز شده برای استحکام و رنگ : آلومینیوم معمولاً “آنودایز” می شود. آنودایزینگ یک درمان الکتریکی است که میزان اکسید آلومینیوم (خوردگی) را در سطح آن افزایش می دهد. این لایه اکسید یک سطح سخت و مقاوم در برابر سایش ایجاد می کند که از فلز موجود در برابر خوردگی بیشتر محافظت می کند و همچنین زبری سطح را ایجاد می کند که رنگ آمیزی آن را آسان تر می کند. از آنودایزینگ همچنین می توان در طیف وسیعی از رنگها مانند سیاه ، برنز ، آبی ، طلایی ، قرمز ، زرد و غیره لکه دار استفاده کرد. علاوه بر این ، آلومینیوم ارزان است ، بعد از اکسیژن و سیلیکون ، رایج ترین عنصر در سیاره ما است. آلومینیوم بخاطرنرم بودن دارای دو جنبه منفی است ، بنابراین رنگ خیلی خوب به آن نمی چسبد و به دلیل نقطه ذوب بالای آن (2000 درجه سانتیگراد) ، ذوب شدن آن انرژی الکتریکی زیادی را می گیرد.
  • قاب های پنجره و درب : برای استفاده از آلومینیوم برای در و پنجره هنگامی که قاب های پنجره و درب را از چوب درست می کنیم ، مجبوریم شیارها و شکاف هایی را در چوب برش دهیم تا شیشه را نگه داریم یا یک درزگیر را تشکیل دهیم ، این شکاف ها و شیارها بسیار هزینه بر است. در یک بخش آلومینیومی با طراحی مناسب ، این شکاف ها به علاوه شکاف های اضافی برای پیچ های پنهان ، نوارهای مهر و موم لاستیک یا محاسبه کننده های نمد از قبل تشکیل شده است.
  • تعمیر و نگهداری کم : سود نهایی استفاده از آلومینیوم به دلیل نگهداری بسیار کم یک سود بزرگ است . هرگز نیازی به مالش و رنگ آمیزی مجدد آلومینیوم نیست ، آلومینیوم زیر باران نمی پوسد و بر خلاف چوب ، با خیس شدن ، پیچ خوردن و خشک شدن متورم نمی شود به همین دلیل استفاده از آلومینیوم برای در و پنجره انتخاب مناسبی میباشد.
    شما می توانید با مراجعه به پنجره سازی کرمان در قسمت پنجره آلومینیومی کرمان با انواع پنجره ها آشنا شوید و خریداری کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *