شیشه طرح دار رنگی و موارد کاربرد آن

شیشه طرح دار رنگی و موارد کاربرد آن

شیشه طرح دار رنگی و موارد کاربرد آن

از آنجایی که شیشه تنها بخش مهمی از معماری است دیدن نتایج چشم گیری از شیشه طرح دار رنگی واقعا شگفت انگیز است.

شیشه طرح دار یک شیشه مسطح است. شیشه های رنگی کاملا شفاف است اما رنگ باعث افزایش حریم خصوصی افراد می شود. این شیشه ها به عنوان یک کانون دراماتیک قابل توجه عمل می کند و طیف وسیع و دیدنی از نور رنگی را بر روی سطوح مانند نسخه مدرن یک پنجره شیشه ای پرتاپ می کند.

در یک اتاق نشیمن که با شیشه طرح دار رنگی تزیین شده باشد احساس آرامش و شادی زیادی ایجاد می شود. اغلب در ساختمان های قدیمی و خانه های میراث پنجره های شیشه ای رنگی دیده می شود که اکثر آن ها در الگوها و نقش های متنوعی قرار می گیرند، امروزه به عنوان یک عنصر تزئینی در یک فضای داخلی یا ساختمان مدرن استفاده می شود.

شیشه طرح دار رنگی و موارد کاربرد آن

نمونه های از شیشه طرح دار رنگی در زندگی مدرن

  • ساختمان های شهر که با مستطیل های رنگی پوشانده شده باشند مانند یک گلدان رنگی به خیابان جلوه می دهند.
  • پنجره های شیشه ای زرد، آبی و صورتی در سراسر خانه مدرن باعث می شود از بیرون جلوه ی آن بدرخشد و فضای سفید موجود در داخل هم شکسته شود.
  • استفاده از دیوار پوش شیشه ای رنگی در کافه ها یک ویژگی منحصر به فرد را ایجاد می کند و باعث جلوه بیش تر کافه می شود.
  • ساختمان یک مرکز ورزشی و تفریحی با استفاده از شیشه های طرح دار رنگی باعث ایجاد شادابی و آرامش در ذهن می شود.
  • بالکن های شیشه ای با رنگ های پر جنب و جوش باعث می شود که جالب تر به نظر برسند.

معنای رنگ ها در شیشه طرحدار رنگی

  • ثروت با رنگ آبی, بنفش و قرمز نمایان می شود.
  • شهرت با رنگ قرمز نمایش داده می شود.
  • بهداشت و خانواده توسط رنگ سبز نمایش داده می شود.
  • خلاقیت با استفاده از رنگ سفید نمایان می شود.

موارد کاربرد شیشه های طرح دار رنگی

امروزه شیشه های طرح دار رنگی برای طراحی فضاهای داخلی و هم چنین فضاهای خارجی زیاد استفاده می شوند. البته استفاده از شیشه های رنگی فقط مربوط به دنیای مدرن امروزی نیست، شیشه های رنگی قرن هاست که توسط طراحان برای طراحی فضاهای مختلف استفاده می شود.

شیشه های طرح دار رنگی ، همان شیشه هایی هستند که با رنگ ها و طرح های مختلف و زیبا طراحی و پیاده سازی شده اند. شیشه طرح دار رنگی همانطور که مشخص است در طرح ها و رنگ های متفاوتی موجود است و از آن می توان برای طراحی و ساخت انواع پارتیشن های شیشه ای استفاده کرد. این نوع شیشه دکوراتیو را هم چنین می توان برای شیشه درب و پنجره کرمان استفاده کرد.

شیشه های طرح دار انواع مختلفی دارند و هرکدام بسته به ویژگی هایی که دارند ، برای مکانی خاص طراحی شده اند.اگر در ادامه همراه ما باشید انواع شیشه های رنگی را به شما معرفی می کنیم و در مورد برخی از آنها توضیحات کوتاهی می دهیم.

انواع شیشه طرح دار رنگی

شیشه طرح دار رنگی ساده

شیشه طرح دار رنگی چاپی

شیشه طرح دار رنگی سندبلاست

شیشه رنگی لاکوبل

شیشه های طرح دار دو جداره

شیشه طرح دار رنگی سکوریت

شیشه لمینت رنگی

انواع شیشه طرح دار رنگی

شیشه های طرح دار ساده اولین نمونه های شیشه های رنگی هستند.این نوع شیشه ها فقط در ضخامت های 4 ، 6 و 8 میل طراحی و ساخته میشوند و فقط در رنگ های آبی ، دودی ، سبز ، مسی و برنز موجودند.

روند تولید شیشه های رنگی طرح دار چاپی هم به این صورت است:ابتدا شیشه های رنگی ساده برش داده می شوند و آنگاه وارد دستگاه می شوند و دستگاه نیز متناسب با فایل طراحی که وارد آن شده است ، تصویر موردنظر را روی شیشه چاپ می کند.درواقع شیشه های طرح دار چاپی همان شیشه های طرح دار ساده هستند که روی آنها با استفاده از دستگاه مخصوص تصویری خاص چاپ شده است.این نوع شیشه ها کاربرد بسیار گسترده ای در دکوراسیون داخلی مکان های مختلف دارند.به عنوان مثال از شیشه رنگی چاپی میتوان در قسمت های مختلف آشپزخانه مثل فضای بین کابینت ها ، بالای اجاق گاز و یا سینک ظرفشویی و حتی زیر هود استفاده کرد.

شیشه طرح دار رنگی سندبلاست

آیا شما میدانید شیشه طرح دار سندبلاست چگونه ایجاد می شود.بله حدس شما درست است.همانطور که مشخص است ، برای ساخت این نوع شیشه ها از فرآیندی بنام سندبلاست استفاده می شود.در این روش ابتدا شیشه رنگی در ابعاد مشخص برش داده می شود و آنگاه با استفاده از فرآیند سندبلاست طرح موردنظر روی شیشه حکاکی می شود.فرآیند سندبلاست را میتوان با استفاده از دستگاهی بنام سندبلاست شیشه ، براحتی و با سرعت بالایی انجام داد.با استفاده از روش سندبلاست میتوان هر طرحی را روی شیشه پیاده سازی کرد.از شیشه های سندبلاست میتوان برای شیشه حمام ، شیشه بالکن و پارتیشن شیشه ای استفاده کرد.

نتیجه گیری

شیشه به راحتی قابل بازیافت است و برای ذوب و بازسازی محصولات مختلف بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. تعداد کاربردهای شیشه به دسته های مختلفی تقسیم می شود. از الکترونیکی گرفته تا برقی، از مصارف خانگی تا صنعتی، می توان مواد شیشه ای را در همه جا یافت.

دفعه بعد که خود را قبل از شیشه ای از یک نوع دیگر مشاهده می کنید ، در نظر بگیرید که چقدر عجیب است که این ماده که از زمین و آتش متولد شده است، مانند یخ روی یک برکه یخ زده شده و در تصفیه اتمی به دام افتاده، اینقدر فعالیت انسانی را تسهیل کرده است  و پیشرفت واقعاً آن را ببینید, به جای اینکه فقط به آن نگاه کنیم بدون آن ، حقیقت های بسیاری وجود دارد که نتوانستیم ببینیم و چیزهای بیشتر و جذاب تری در مورد شیشه درساختمان ها یا حتی در اشیا وجود دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *